דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נזקי גוף 

מאת    [ 10/10/2007 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2813 פעמים ]

התחום המשפטי של תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף כולל בתוכו תביעות בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית, נזקים לגוף בתאונות עבודה, נזקים לגוף בתאונות דרכים ונזקי גוף בתאונות ואירועים שונים שלא במסגרת העבודה או בתאונת דרכים.

תביעות לפיצוים בגין נזקי גוף יכולות להיות מורכבות למדי ודורשות מעורך הדין אשר מטפל בהן ניסיון בתחום, הכרות עם התחום הרפואי ויכולת משפטית טובה.

מאחר ותחום זה של המשפט מערב, מטבע הדברים, משפט ורפואה הרי שעורכי שין אשר באים מרקע רפואי זוכים לעיתים ליתרון על פני חבריהם למקצוע שאינם בקיאים במונחים הרפואיים ובידע מעולם הרפואה.

חשוב להבין כי בכל תביעה בגין נזק גוף נדרש הנפגע להוכיח את פגיעתו על ידי חוות דעת רפואית ערוכה כדין אשר תתייחס לאופי הפגיעה, חומרתה, אחוזי נכות אם נותרו והקשר הסיבתי בין עילת התביעה לנזק הגופני שנמצא.

בכל התביעות בגין נזקי גוף אשר אינן בשל תאונת דרכים נדרש התובע לצרף כבר לכתב התביעה חוות דעת רפואית מטעמו ואילו בתביעה בגין נזק גוף בגין תאונת דרכים בית המשפט ממנה מומחים מטעמו לבדיקת התובע והערכת נזקיו או במקרים של תאונת דרכים אשר הינה תאונת עבודה נסמך על קביעת המוסד לביטוח לאומי בעניין נכותו של התובע בעקבות התאונה. לעניין ניהול תביעה בגין תאונת דרכים ראה הרחבה בעמוד : תאונות דרכים.

המונח נזקי גוף כולל בתוכו גם נזקים שנגרמו לנפש וניתן בעזרת חוות דעת פסיכיאטרית מתאימה אף להוכיח נזקים בתחום זה במקרים המתאימים.

בתחום המשפטי הרחב של נזקי הגוף התביעות בגין רשלנות רפואית הינן המורכבות ביותר שכן היא מצריכות חוות דעת רפואיות אשר מתייחסות הן לעניין הנזק אשר נגרם לתובע והן לעניין סבירות ואיכות הטיפול הרפואי שגרם לנזק הגוף. כאשר שוקלים הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית מומלץ לבצע התייעצות עם עו"ד הבקי בפרט בתחום ייחודי ומורכב זה של תביעות בגין רשלנות רפואית על מנת לבחון את סיכויי התביעה. להרחבה בעניין תביעות בגין רשלנות רפואית ראה הרחבה בעמוד : רשלנות רפואית.

ברובן המכריע של התביעות בגין נזקי גוף על סוגיהן השונות יש התביעה אינה מוגשת סמוך לאירוע שגרם לנזק הגוף שכן על מנת להעריך את הנזק הקבוע שנותר בעקבות הפגיעה חייבים להמתין פרק זמן לבחינת שיפור או התדרדרות במצב בעקבות הפגיעה.


הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב